27. 3. 2019

Ve středu 27. března proběhlo třetí jednání Kontrolního výboru Zastupitelstva města Pardubic, kterému předsedá náš člen Jakub Kutílek. Přinášíme jeho poznámky z jednání.

Naším tradiční úkol bylo zkontrolovat návrhy na vyřazení splněných úkolů, vzešlých z usnesení rady, resp. zastupitelstva.

Poprvé jsme se zabývaly také úkoly, které jsou po kontrolním termínu plnění a v příslušné aplikaci nemají od odpovědných osob odpovídající komentář (popisující plnění) a návrh na vyřazení, nebo naopak žádost o prodloužení termínu. Toto je novinka, kterou se nezabýval ani předchozí kontrolní výbor. U části úkolů (kde to bylo možné), jsme poskytli návodné komentáře, jak by mělo být dále postupováno. Uvidíme, jak se praxe osvědčí.

Vzali jsme na vědomí stanovisko právního oddělení magistrátu o našich kompetencích a definitivně jsme rozhodli, že se nebudeme zabývat podnětem na prověření postupu rady ohledně seniorpasů. Podle tohoto stanoviska toto nepřísluší kontrolnímu výboru zastupitelstva, ale Ministerstvu vnitra resp. krajskému úřadu (v rámci dozorové a kontrolní činnosti).

Projednali jsme také můj návrh změny Statutu a jednacího řádu Kontrolního výboru a jednomyslně ho doporučili ke schválení zastupitelstvu. Novinkami bude zveřejňování zápisů na webu města a uvádění jmenovitého hlasování do zápisu. Součástí je i technická úprava volby místopředsedy výboru, které si dříve všiml finanční výbor.

Příští jednání proběhne ve středu 29. května. Jednání výboru jsou neveřejná.